Klassiska noveller 4. S. A. Duse – Hans nästa steg. Berättelse

Av | 10 juli, 2019

Återutgivning av text från 1916

Book Cover: Klassiska noveller 4. S. A. Duse – Hans nästa steg. Berättelse

Kyrkan är full av familjer och gäster när Elisabet och Alf ska gifta sig.
Men när brudgummen inte dyker upp på rätt klockslag börjar alla bli nervösa.
Mysteriet blir bara större när bruden inte visar några känslor alls över att den rike brudgummen Alf försvunnit.

I början av 1900-talet var noveller och följetonger en viktig del av innehållet i svenska dagstidningar.

I den nya serien ”Klassiska noveller” kan du läsa många av de här historiskt viktiga berättelserna.

En av de flitigaste svenska författarna under 1910- och 1920-talen var yrkesmilitären Samuel August Duse (1873–1933).
Han skrev 100-tals tidningstexter om bland annat krig, nyhetshändelser och romantik. Men han var framför allt känd för sina deckare om mästerdetektiven Leo Carring.

Den här texten publicerades ursprungligen i augusti år 1916 i dagstidningen ”Upsala Nya Tidning” med titeln ”Hans nästa steg. Berättelse”.

Namn: ”Klassiska noveller 4. S. A. Duse – Hans nästa steg. Berättelse. Återutgivning av text från 1916”
Publicerad: 2019-07-10.
ISBN: 978-91-7757-509-2
Originaltitel: ”Hans nästa steg. Berättelse” (publicerades i augusti år 1916 i tidningen ”Upsala Nya Tidning”)
Författare: S. A. Duse (1873–1933).
Mer info: Faktasida om författaren S. A. Duse.