Skildring av slottet Windsor Castle

Av | 3 januari, 2019

Återutgivning av text från 1927

Book Cover: Skildring av slottet Windsor Castle

I den här e-boken får du veta mer om ett av Europas mest kända slott – Windsor Castle utanför London.

Du får en kort genomgång av dess historia och några av de mest spännande händelserna som utspelat sig här.

Den här texten publicerades ursprungligen år 1927 i ”Allers Familje-Journals 37:de handbok. Historiska slott” med rubriken ”Windsor Castle”.

Texten publicerades anonymt.

Eftersom den här texten skrevs för drygt 100 år sedan så innehåller den mått, ord och personer som inte är så bekanta i dag. Därför har vi kompletterat originaltexten med en kortfattad ordlista.

I den här e-boken publicerar vi originalets text ordagrant och helt utan ändringar, alla namn, uttryck och till och med felstavningar har behållits.

Namn: ”Skildring av slottet Windsor Castle. Återutgivning av text från 1927”
Publicerad: 2020-01-03.
ISBN: 978-91-7757-586-3
Originaltitel: ”Windsor Castle” (publicerades år 1927 i tidskriften ”Allers Familje-Journals 37:de handbok. Historiska slott”)
Författare: Texten publicerades anonymt.